Пиезо дюзи



Common rail пиезо дюзите разполагат с бързодействащ възбудител от пиезокристал за контролиране на впръскващия клапан. Когато се намират в електрическо поле, пиезо дюзите се разширяват. Този пиезо възбудител превключва поне 5 пъти по-бързо от соленоид.


Bosch, например, са го вградили в корпуса на дюзата като движенията на пиезо пакета се предават немеханично, без да е необходимо триене, към специалната превключваща игла на дюзата. Този механизъм води до удвояване на скоростта на превключване и много по-точно измерване на количеството впръскано гориво. Така се намаляват и вредните емисии.
Пиезо дюзите са по-леки и по-бързи

Пиезо дюзите превключват по-бързо и са значително по-леки от стандартните магнитни клапани. Благодарение на това, процесът на впръскване е много по-прецизен, горенето е ефективно, нискоемисионно и меко. Ако трябва да го изразим в цифри, впръскването на дизелово гориво намалява разхода с до 3%, мощността се повишава до 5%, шума се намалява до 3 децибела или около половината според концепцията на конструкцията.

Volkswagen използва пиезо дюзи

Вместо магнитни клапани, от Volkswagen прилагат също пиезо дюзи или inline инжектори. Това е с цел най-точно управление на процеса на впръскване и същевременно намаляване на горивния разход и емисии. Ако вземем например 2.0 TDI със 125 k.w. при 3.06 V6 TDI, тези съвременни пиезо кристали са отговорни за задействане на клапаните. Нещо повече, включени са последователно повече на брой пиезо кристали с цел да се постигне желания ход на иглата и респективно на клапана. В най-общи линии, пиезо кристалите притежават едно изключително интересно свойство – решетката им се подрежда по друг начин в условия на електрическо напрежение и така кристалът се променя по дължина.

Пиезо дюзите започват да се вграждат при различни марки автомобили с дизелов двигател след 2005 г.

Поради високото работно налягане, липса на поддържка и условията на работа могат да се появат различни проблеми като:

  • Неконтролируемо впръскване на гориво в цилиндрите – това може да се дължи на износване на елементите на разпръсквача на инжектора
  • Връщане на количество гориво, отново поради износвания – това може да доведе до затруден старт на двигателя или слаба мощност.

При проблеми с дюзите, можете да се обърнете към София Дизел Център. Ние сме най-големият сертифициран и оторизиран сервиз за дизелови помпи и дюзи в България. При нас ще намерите ревизирани дюзи с гаранция!


Коментари